Certificat A1,A2,B1,B2,C1,C2

Evaluare utilizator: 4 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță inactivă
 

Nivelurile de referinta lingvistice (A1, A2, B1, B2, C1, C2)

Cadrul comun european (CEF - Comon European Frame ) intenţionează să ofere un cadru cuprinzător care descrie toate aspectele legate de predarea şi învăţarea limbilor străine la toate nivelurile, în toate tipurile de instituţii de invatamant, pentru toate varstele şi din toate tarile membre ale Consiliului Europei.

Cum se defineste si se masoara competenta lingvistică ? Competentele lingvistice si de comunicare evaluate vizeaza:

  • receptarea orala a mesajelor;
  • citirea si intelegerea textelor ;
  • comunicarea orala ;
  • comunicarea in scris.

Consiliul Europei a definit in Cadrul comun european (CEF) diferite niveluri de competente lingvistice in scopul de a crea un sistem uniform ce permite atat transparenta , cat si coerenta.Nivelurile de referinta lingvistice (A1, A2, B1, B2, C1, C2) precizate in Cadrul comun european sunt urmatoarele :

Nivelurile de competenţe lingvistice sunt definite pe baza competenţelor lingvistice, înseamnă că acestea descriu capacitatea practică la diferite niveluri şi nu de cunoştinţe teoretice sau de familiarizare cu limba.

A - Vorbitor nivel de bază
A1 Nivel incepator
A2 Nivel elementar
B - Vorbitor independent
B1 Nivel prag
B2 Nivel avansat
C - Vorbitor experimentat
C1 Nivel autonom
C2 Nivel de maiestrie

Cadrul Comun European descrie ceea ce un cursant ar trebui să fie capabil să facă în citire, ascultare, vorbire şi scriere, la fiecare nivel.

Nivel

Descriere

A1

Poate sa inteleaga si sa utilizeze expresii familiare si de larga folosinta si fraze foarte simple care vizeaza satisfacerea unor nevoi concrete. Se poate prezenta el insusi sau ii poate prezenta pe altii , poate pune intrebari sau poate raspunde la intrebari referotoare la date personale cum ar fi unde locuieste, persoanele pe care le cunoaste si lucrurile pe care le poseda. Poate interactiona intr-o maniera simpla cu o persoana care vorbeste rar si clar si este pregatit pentru ajutor.

A2

Poate sa inteleaga fraze izolate si expresii utilizate frecvent legate de domenii de relevanta imediata ( de ex. informatii de baza personale sau despre familie, cumparaturi, geografia locala, ocuparea fortei de munca). Poate comunica in situatii simple si uzuale care solicita un schimb direct si simplu de informatii pe teme familiare si de rutina. Poate descrie in termeni simpli aspecte ale propriei persoane , mediul inconjurator sau chestiuni de imediata necesitate.

B1

Poate sa inteleaga punctele esentiale in vorbirea standard clara pe teme familiare referitoare la activitatea profesionala, scolara, petrecerea timpului liber etc. Poate sa faca fata in majoritatea situatiilor care pot sa apara intr-o zona in care este vorbita limba. Poate produce un text simplu si coerent pe teme familiare sau de interes personal. Poate sa descrie experiente si evenimente , vise, sperante si ambitii si sa expuna pe scurt motive si explicatii pentru opiniile si planurile sale.

B2

Poate sa inteleaga ideile principale din texte complexe pe teme concrete sau abstracte, inclusiv discutii tehnice in domeniul sau de specializare. Poate interactiona cu un grad de fluenta si spontaneitate care face interactiunea normala si posibila cu vorbitori nativi, fara efort de ambele parti. Poate produce un text clar , detaliat pe o gama larga de subiecte si sa explice un punct de vedere pe o tema de actualitate, aratand avantajele si dezavantajele diferitelor optiuni.

C1

Poate sa inteleaga o gama larga de texte complexe, lungi si recunoaste semnificatia implicita.Se poate exprima fluent si spontan, fara efort de cautare a expresiilor. Poate folosi limba in mod flexibil si eficient in scopuri sociale, academice si in scop profesional. Poate produce texte clare, bine structurate pe subiecte complexe , demonstrand control asupra modelelor de organizare , conectare si coeziune.

C2

Poate sa inteleaga cu usurinta tot ceea ce citeste sau aude. Poate rezuma informatii din surse diferite , vorbite sau scrise, reconstruind argumentele si subiectele intr-o prezentare coerenta. Poate exprima spontan, foarte fluent si precis, nuante fine de sens chiar si in situatiile cele mai complexe.

 

Pentru limba germana, Deutsche Welle sugereaza urmatorul necesar de ore de studiu :

A1 cca 75 ore, A2.1 cca 150 ore, A2.2 cca 225 ore, B1.1 cca 300 ore, B1.2 cca 400 ore

Descarca teste de limba germana (PDF) :

Exercitii nivel A1 Exercitii nivel A2 Exercitii nivel B1 Exercitii nivel B2 Teste nivel B2 Training Kit B2

 

Atestatul de limba germana (certificatul de nivel )

Acesta se poate obtine de la FIDES (in Bucuresti ) si de la institutiile de invatamant de profil din tara, contra cost si in urma unui test (scris si oral).

 

Vezi si :

 

Real time web analytics, Heat map tracking